آخرین اخبار
کد مطلب: 73075
گزارش تكان‌دهنده روزنامه السفير لبنان از شكنجه كودكان در زندانهاي بحرين
تاریخ انتشار : 1393/01/01
نمایش : 1604

به گزارش سلام لردگان به نقل از سايت  خبرگزاري جمهوري اسلامي روز دوشنبه ايرنا از بيروت، اين روزنامه لبناني نوشت: تعداد زيادي از خانواده هاي بحريني كه كودكانشان در جريان درگيري هاي اخير توسط نظام اين كشور به شهادت رسيده اند، بر سر قبر آنها حاضر مي شوند.

السفير افزود: همچنين صدها خانواده بحريني براي ديدن فرزندان خود به زندان هاي رژيم آل خليفه مراجعه مي كنند .

به نوشته اين روزنامه، بحرين در سال 1992 توافقنامه حقوق كودكان سازمان ملل را امضا كرده است. با اين وجود مركز حقوق بشر اين كشور اعلام كرد كه از سال 2011 تا كنون 11 كودك زير 18 سال توسط پليس و نيروهاي امنيتي بحرين كشته شده اند كه البته اطفال شيرخواري كه بر اثر گاز اشك آور جان باخته اند نيز بايد به اين آمار اضافه شود.

بر اساس گزارش اين مركز، بيش از 30 نوزاد توسط پليس و نيروهاي امنيتي بحرين كشته شده اند كه 'ساجده فيصل' پنج روزه و 'يحيي يوسف احمد' يك ماهه از جمله آنها هستند.

به گفته 'مريم خواجه' رييس مركز حقوق بشر بحرين كه با روزنامه السفير گفت و گو كرده ، تاكنون 45 زن بحريني به دليل استشمام گاز اشك آور مجبور به سقط جنين شده اند.

خواجه با اشاره به اينكه مشخص نيست چه موادي در گازهاي استفاده شده از سوي ماموران رژيم آل خليفه به كار رفته، افزود: اين مواد باعث فقدان حافظه، مشكلات بينايي و مشكل دستگاه گوارشي مي شود كه علاوه بر مشكلات معمول گازهاي اشك آور ، غير عادي است .

بر اساس گزارش منتشر شده از سوي اين مركز، بيش از 100 كودك بحريني هم اكنون در بند رژيم آل خليفه هستند كه به طرق مختلف از قبيل سيم هاي برق، تعرض ، ضرب و شتم و توهين و تحقير، مورد اذيت و آزار قرار مي گيرند.

به نوشته السفير، كوچكترين زنداني در بحرين، 'علي حسن علي' 11 ساله است كه 25 روز به تهمت اقدام عليه امنيت ملي و ارتكاب جرايم بازداشت شده است .

به گفته خواجه، پس از نوامبر سال 2011 بازداشت كودكان بحريني افزايش چشمگيري يافته و علاوه بر دستگاه اطلاعاتي كشور، نيروهاي نظامي نيز مستقيما كودكان را بازداشت كرده و تحت آزار جسمي و جنسي  قرار مي دهند.

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 



جهت عضويت در کانال های خبري سلام لردگان روی تصاویر کليک کنيد
پیوند
سايت رهبري

دولت

مجلس